tisdag 19 maj 2015

Sverige, det dömande landet mäter kukar.

Det kan bara hända i USA brukar det heta, men uppenbarligen kan det här oxå.

I söta lilla skenheliga Sverige som agerade järnvägsknut åt Nazisterna under andra världskriget.

Liberala Sverige där man fram till 1974 kunde bli tvångsstirilicerad men motiverigngen att man var "sinnes-slö".

Jag föddes 1972 och fan vilken tur att de inte kom till den lilla byn där jag föddes.

Jag kan inte låta bli att undra hur fan Jan Björklund unkom att bli avsnoppad.

Ett jäkla mysterium.

Skenheligheten ja,

Rasism.

Ordens motsvarighet till rövhål.

Undrar om inte en del (för landets bästa) hade tjänat på att tvångssteriliseras.

Typ Jimmie Åkessons farfar ..........

Men Sverige svär sig fritt - "Huvuddelen av Svenskar är inte rasister" läste jag i någon tidning.

Skitsnack säger jag.

Om inte så hade det väckts en del protester när rasismens urfader Carl von Linne hamnade på sedlarna av någon valör.

"Nänä, han tåtade bara med blommor" lär vi oss i skolan.

Ingenting om hur han delade upp människan i raser och inte heller om hur det skulle mätas kukar m.m för att avgöra "ras".

Inget om att hans teorier användes flitigt i NaziTyskland.

Allt skulle katalogiseras och vara fint.

Vi Svenskar tror vi är något speciellt och vi har rätt.

Det är alla andra också.

Något speciellt.


1 kommentar:

Anonym sa...

cringe bror hoppa framför tåget